VIII. Henry’nin saray ressamı Hans Holbein

Hans Holbein

1497-1543 – KUZEY

Tüm zamanların en büyük portre ressamlarından biri olarak kabul edilen Genç Hans Holbein, 20’li yaşlarındayken Almanya’dan İngiltere’ye taşınmış ve Rönesans sanatını

Hans Holbein - Elçiler

Hans Holbein – Elçiler

Britanya’ya etkin bir biçimde tanıtmış. Kral VIII. Henry’nin saray ressamı olarak ürettiği eserler Tudor İngilteresi’nin saray yaşamının büyüsünün ve tehlikelerinin canlı bir tanığıdır.

Holbein, başarılı bir ressam olan Yaşlı Hans Holbein’ın oğlu olarak Almanya’da  dünyaya gelmiş. O ve ağabeyi babalarından mücevher tasarımı, baskı resim ve resim alanlarında profesyonel bir eğitim almış.

1517’den sonraki iki yıl İsviçre’de babalarıyla yaşayıp çalışmışlar fakat 1519’da Ambrosius’un erken ölümünün ardından Hans, Basel’e dönmüş. Burada bölgenin entelektüellerinin buluşma yeri olan bir baskı ve yayın atölyesinde çalışmış ve hümanist bilim adamı Desidarius Erasmus’la arkadaşlık kurmuş.

Holbein, Basel belediye başkanının, karısının ve ayrıca büyük Rönesans bilgini Erasmus’un üç adet portresini resmederek, bir portre ressamı olarak isim yapmış.

Hans Holbein

Hans Holbein

Fakat kendisini portrecilikle sınırlamamış ve duvar resimleri,  ahşap baskılar (Martin Luther’in Eski ve Yeni Ahitleri için resimlerinin de aralarında bulunduğu), dinsel çalışmalar (freskler ve pano resimlerini de içeren) yapmış.

Bu başarıya karşın, tüm Kuzey Avrupa’da Protestan Reformasyonu yayıldıkça Basel bir sanatçı için çalışmak ve para kazanmak için güç bir yer olmaya başlamış. Holbein, 1526’da, Erasmus’tan aldığı bir referans mekrubuyla Londra’ya gitmiş.

Usta gerçekçiliğiyle Rönesans’ı Britanya’ya tanıtmış ve kısa süre içinde İngiltere sarayında başlıca sanatçı olarak saygı görmüş. VIII. Henry için saray kostümlcri, gümüş takılar, mücevherler, zafer takları tasarlamış.

Henry’nin ailesinin ve sarayın önemli kişilerinin portrelerini resmetmiş.

Onun eserleri benzersiz ve orijinaldir. Ayrıntıya gösterdiği titizlik, temiz ve gerçeğe benzer sunumları, neredeyse belirsiz fırça vuruşları, yakın gözlemi ve en az bunlar kadar portrelerine dahil ettiği sembolizm onu çok ünlü yapmıştır.

Elçiler

1533 MEŞE ÜZERİNE YAĞLIBOYA
207 X 209,5 CM -NATIONAL GALLERY, LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK
Gerçek insan boyutlarındaki bu çifte portre, resme konu edilen kişilerin yaşamı hakkında ipuçları veren çeşitli sembolleri içermektedir. Soldaki Jean de Dinteville 29 yaşındadır ve İngiltere’deki Fransız elçisidir. Arkadaşı, 25 yaşındaki Georges de Selve, Lavaur piskoposudur. Aralarında, dünyevi ve manevi olan sunulmaktadır. İki küre, bir güneş saati, bir Doğu halısı, kırık yaylı bir ut, flüt, arka plandaki kitaplar ve ön plandaki biçimi bozmalı kuru kafa, onların yaşamlarını ve ölümün asla uzak olmadığını işaret etmektedir.


BAŞLICA ESERLERİ

Ölü İsa’nın Mezardaki Bedeni 1521, KUNSTNIUSEUM. PASEL. İSVİÇRE

Erasmus’un Portresi 1 523, MUS6E DU [OUXRE. PARİS.

Danzigli Georg Gisze’nin Portresi 1532. STAATLICHE MUSEEX ZU BERLİN. GEMÂLDEGAIERIE. BERLİN,

Cleves’li Anne’nin Portresi y. 1 539, MUSÛE DU LOUXRE. PARİS, FRANSA

VIII. Henry’nin Portresi 1540, GALLERIA NAZIONALE UYAR İF ANTICA, ROMA, İTALYA

Related Place