BarokModern Sanat ÖncesiRessamlar

Yaşamın geçiciliği ve dünyevi şeylerin boşluğunu sembolik nesnelerle anlatan Steenwyck

Harmen Evertz Steenwyck 1620’den itibaren bir tür natürmort olan vanitas tarzın en önde gelen sanatçılardanmış. Vanitas resmi, yaşamın geçiciliği, dünyevi şeylerin boşluğu ve ölümün kaçınılmazlığını çağrıştıran sembolik nesnelerin bir araya gelmesiyle oluşmakta.

Hollandalı Steenwyck’in doğum yılı kesin değildir ancak ilk resimlerinin görüldüğü 1628’e göre tarihlendirilmektedir. O ve kardeşi Pieter, Delft’li bir gözlük ve mercek imalatçısının oğullarıymış. Leiden’de yaşayan ve çalışan amcaları David Bailly’nin (1584-1657) öğrencileri olmuşlar. Bailly, vanitas türünü bulan kişi olarak kabul edilmekte.  Stecnwyck, amcası tarafından 1628’den itibaren beş yıl boyunca eğitilmiş.

Dünyevi mutluluklara ve mülkiyete tamah etmenin yanlışları ve insan yaşamının zaafları dinsel resimlerde sık sık sembolize edilmişti fakat hiçbir büyük ölçekli dinsel resim siparişinin olmadığı Protestan Hollanda Cumhuriyeti’nde vanitas tarzı natürmortlar, gerçekçilikleri  varlıklı orta sınıfın ilgisini çekmiş.

Yumuşak, görünmez fırça vuruşlarıyla, güçlü ton karşıtlıkları ve sıcak, altın renkli bir paletle resim yapan Steenweyck, vanitas tarzı natürmortların önde gelen bir yorumcusu olmuş.

Göz alıcı ve olağanüstü gerçekçi bir tarzda çalışmış. 1636’da Steenweyck, Delft’teki Aziz Luka Loncası’na kaydolmuş.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.