Ortaçağ Sienası’nın en büyük ressamı Duccio di Buoninsegna

Duccio - 1215-1319

1215-1319

Onunla ilgilide yaşadığı dönemden bugüne ulaşmış hiçbir belge ya da kendi yazmış olduğu bir kayıt bulunmadığından Duccio’nun yaşamı hakkında çok fazla şey bilinmemektedir.

Duccio - Rucellai Madonnası

Duccio – Rucellai Madonnası

Yine de resmi kayıtlar sayesinde, o dönemde İtalya’nın kuzey devletlerinden birinin başkenti ve Floransa’nın en önemli rakibi olan Siena’da yaşadığını biliyoruz.

Sanatın öncelikli amacı güçlü dinsel inançları, son derece dekoratif ve ruhani bir şekilde ifade etmek olduğundan, tüm İtalyan sanatçıların yaptığı gibi Duccio da Bizans geleneğinin izinden gitmiş.

Resimlerindeki figürler belirgin bir şekilde iki boyutlu ve figürleri yada  mekânı gerçekçi bir şekilde sunmak için çok fazla bir çaba göstermemiş.

Yine de Duccio, farklı bir şey ortaya koymuş. Floransa’daki Cimabue’yle yaklaşık aynı sıralarda Duccio’nun çalışmaları da, yaşayan üç boyutlu figür düşüncesini ifade etmeye başlamış. Altın yaldızlı arka planları ve stilize figürleri resmetmeyi sürdürmüş olsa da, aynı zamanda hareket izlenimini zarif bir biçimde
ortaya koymuş.

Renk de onun için önemliymiş, resimlerinde uyumlu renk düzenlemeleri yaratmış. Duccio’nun çalışmaları ve
kendinden önceki sanatçıların yaptıkları arasındaki farklar o dönem için şaşırtıcıymış ve çok ilgi görmüş.

Çünkü içtenliği ve dinsel duyguyu, diğer düzlemsel, dekoratif sanat anlayışından çok daha fark  edilebilir bir
şekilde aktarmış.

Rucellai Madonnası – 1285 – 450 X 290 CM- Uffizi Müzesi -Floransa
Floransa’daki Santa Maria Novella kilisesine, bugünRucellai Madonnası olarak bilinen büyük sunak resmini yapma
siparişini almış.

Duccio - Gotik

Duccio – Gotik

 

 

 

Related Place