Info Panel
karabuk escort canakkale escort balikesir escort izmit escort kastamonu escort kirikkale escort burdur escort nigde escort hatay escort sivas escort
You are here:   Home  /  Ana Sayfa  /  Rembrandt – Aslında gün ışığında betimlenen Gece Devriyesi

Rembrandt – Aslında gün ışığında betimlenen Gece Devriyesi

Resim : Night Watch – Gece Devriyesi (1642)

Nerede : Rijksmuseum, Amsterdam, Hollanda

Boyutu : 3,63 m x 4,37 m

Rembrandt, Amsterdam Keskin Nişancılar odasının siparişi üzerine en ünlü eserini yaptı: Gece Nöbeti. Fakat eser beğenilmedi ve büyük eleştirilere maruz kaldı. Rembrandt’ın başeseri olan bu devasa tablo, geleneğe uymadığı gerekçesiyle tartışmalara neden oldu.

Gece Bekçileri ise, kalabalığın içinde dinamik ve hareketli bir grup portresi olarak dikkat çeker. Yüzbaşı Frans Banning Cocq ve Teğmen Willem van Ruytenbuch komutasındaki şehir muhafızlarının gece devriyesinin anlatıldığı tablonun en önemli özelliği, ışık oyunları sayesinde esrarlı bir hava yaratılmış olmasıdır.

Aslında tabloyu ressam yaptığında gece değil, gün ışığında betimlemiştir. Restorasyonlarda sürülen vernik ve kir yıllar içinde koyu siyah bir tabaka oluşturmuş, adına da geceyi ilave etmişler. Yeniden yapılan restorasyonla gerçek açığa çıkmış. Aslında olayın gün ışığında yaşandığı anlaşılmış. Tabloda Barok tarzın en önemli özelliklerinden ışık gölge karşıtlığının, ressam tarafından ustaca kullanılması sayesinde, tüm figürler canlıymış gibi algılanır.

Resimde tek kadın figürü, parlak sarı renkli elbisesiyle, silahşörün arkasındaki küçük kızdır. Resimde bolca semboller kullanılmıştır. Kızın belindeki kemerde bu askeri birliğin sembolü olan, büyük pençeli bir ölü tavuk ve yine birliğin sembolü tabanca (flemenkçede Klover denilir) asılıdır. Kızın elindeki gümüşten kadeh de (goblet) yine birliğin sembollerinden biridir. Yüzbaşının asası, tüfek, sancak ve mızrağın sola, teğmenin asası, tüfek ve bir başka mızrağın sağa eğik duruşlarındaki paralellik resimde ilginç bir düzen yaratıyor. O dönemde Hollanda’da askeri birlikleri, muhafızları resmetmek çok yaygındı.

 

Rembrandt’ın askerlerin resmini yaparken, sanat adına bu resimde ortaya koyduğu en vurucu nokta, aslında orada olmayan küçük bir kızı ve yine orada hiç olmayan bir ışığın, o kızı apaçık ortada bırakan halini, hayalgücüyle resme eklemiş olması.

Bu resmin kaderi de sahibinin şanssızlığını takip etti; 1715’te resim taşınırken, büyük ölçüde soldan, her üç taraftan da kesilerek küçültüldü, malesef 2 karakter tamamen yok oldu, 1975’te ekmek bıçağı ile, 1990’da ise asit ile vandal eylemlere hedef oldu. Resim restore edilerek kutarılabildi ve bu yaralar sadece çok dikkatli bakıldığında anlaşılabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Facebook
Facebook
Instagram
Follow by Email